Age Veldboom gast bij ijsclubs

Op uitnodiging van de besturen was yn "it neipertear" afgelopen jaarvergadring Age Veldboom uit Earnewâld te gast. Age heeft een prachtig verhaal afgestoken over ijs, schaatsen en alles wat daar bijhoort. Hij begon zijn verhaal over het ophalen van de melkbussen bij de boeren rond Grou in de winter van begin jaren zestig. Ook over schaatswedstrijden van vroeger, de zogenaamde "spekridery". Een verhaal over de Elf Steden tocht. En over schaatsen op de Jan Durkspolder. Dit alles wisselde hij af met al dan niet waargebeurde verhalen over de tijd van de dúvel van Earnewâld. Hij illustreerde één en ander met prachtige foto's, oude schaatsen en andere winterse attributen, alsmede prachtige lichaamstaal. Al met al een prachtige avond.

Age Veldboom